Cupvinnare. Håbo FF:s F14-lag firar segern i Aroscupen.

Håbo FF-tjejernas jubel efter segern i mäktiga Aroscupen

Cupmästare i Västerås efter drama mot hemmaklubben i finalen.

Publicerad Senast uppdaterad

För omkring en månad sedan vann Håbo FF-laget Axelssons cup. 

Nu var det dags igen. Tjejerna i F14 visade att den cupsegern inte var någon tillfällighet.

Segern i Aroscupen, en av Sveriges absolut största ungdomsturneringar i fotboll, smäller högt.

28 lag kom till start i klassen flickor 12 år tävling och laget säkrade gruppsegern efter två dagars spel. Under slutspelsdagen tog man sig igenom åttondel, kvartsfinal, semifinal och final med endast ett insläppt mål.

I finalen väntade ett lag från arrangörsklubben Skiljebo SK. Det blev en tuff drabbning som var mållös fram till de absoluta slutsekunderna. Då fick Håbo straff och den förvaltade målvakten Felicia på bästa sätt fram till 1–0.

Strax därefter blåste domaren av tillställningen och segern var klar.

”En fantastisk prestation och vi hoppas och tror att ni bär med er den här insatsen en lång tid framöver. Att vinna Aroscupen känns som något alldeles extra och smäller högt”, skriver ledarna på sociala medier

Powered by Labrador CMS